fredag 25 januari 2013

Mina studier

För er som är nyfikna så kan jag tala om att jag har pluggat massor; mina studielån har varit uppe i över 250 000 kronor...

Direkt efter studenten från 3-årig ekonomisk linje så flyttade jag upp till Umeå och läste Praktisk filosofi. Sedan fortsatte jag med studier vid Lunds universitet: Sociologi (inkl C-uppsats), Kön Samhälle Vetenskap samt Etnologi.
Efter det så blev det en termin på Bibliotekshögskolan i Borås, och sedan 1 års Teckenspråks-utbildning...

Jag har alltså en Fil kand i Sociologi (nästan i alla fall; det fattas 5 högskolepoäng) - och idag sitter jag i kassan på Ica...

Utöver mina studier så har jag jobbat på Stadsbiblioteket här i stan, gått på Datorteket, jobbat som servitris i Falköping, arbetat på Pressbyrån i ca 3 år samt varit anställd på Ica Maxi sedan augusti -04...

1 kommentar:

Helen sa...

Jösses va du har pluggat... Kanske dags att ta dom där sista 5 poängen så du blir klar så du kan prova på ett nytt yrke eller?;-) kram kram