tisdag 8 januari 2013

I'm in heaven

Jag är helt besatt av röda vindruvor!!!
Förut så bad jag M att köpa med sig en ask, men när jag öppnade den så var de jättedåliga och mögliga... Jag åkte tillbaka till affären och fick TVÅ nya askar ;-)

Bröd och frukt är mina svaga punkter inom LCHF!
Avsaknaden av pasta och potatis reflekterar jag knappt över och när det gäller bröd så äter jag ju Maxi-bageriets Fitnessbröd, men frukten är så svår att låta bli...

Vad gäller Rivstarten som jag är med i så rapporterade jag förra veckans viktnedgång som resultat för vecka 1; jag gick ju ner så pass mycket mellan jul och nyår att jag ville få med mina fina siffror (-1,6 kg)... Och det spelar ju ingen roll egentligen, för det är ju åtta veckors resultat som räknas oberoende av vilken dag man startade på!

Tyvärr så är jag ju inte överdrivet motiverad den här gången, men jag tar det i lugn takt och taggar säkert till under resans gång - mitt främsta mål just nu är att undvika socker och vitt mjöl!

Inga kommentarer: