söndag 18 september 2011

Yeeees!!!

Nu var jag ute och felsökte på engelska (!), och svaret på varför min blogg har sett ut som den har gjort hela dagen är att jag KOPIERADE in receptet på sconesen från en annan blogg på iPhonen, och det gjorde att hela förstasidan fick något konstigt över sig...
MEN nu är det fixat och ordningen är återställd!

Och här kommer receptet på "mina" LCHF-scones (receptet är lånat från www.neribrollopsklanningen.blogspot.com):

Vispa ihop 4 ägg, 1/2 dl crème fraiche och 1 dl grädde.
Blanda 2,5 dl pofiber, 2 tsk bakpulver, 1 krm kardemumma, 1/2 msk fiberhusk och 1 krm salt, och rör ner i äggblandningen.
Låt smeten svälla i ca 15 minuter.
Klicka ut 7 bollar på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 15-20 minuter.

Alltså, sconesen blev ljuvligt goda!
Jag gjorde vanliga scones också, men M tyckte att de här var godare! Och Camilla provsmakade också, och tyckte att de var jättegoda!
Dessa kan VARMT rekommenderas!!!

Inga kommentarer: