tisdag 13 september 2011

LCHF-ostfrallor

Nu ikväll gav jag mig på att försöka baka ostfrallor - jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om resultatet, för jag har ingen aning om vad man kan förvänta sig...
Jag vet redan nu att jag hade i för mycket riven ost, för enligt receptet så skulle man ha i 50 gram riven ost och jag hällde i 2 dl - jag tror att man nästan kan halvera mängden...
Frallorna blev fluffiga och svampiga, men även bedårande goda med Bregott och några skivor hushållsost!

Så här gjorde jag:

Blanda 2 dl riven ost (minska till hälften?) och 1 dl turkisk yoghurt - rör om. Blanda i 1 ägg och 2 msk fiberhusk - rör om och låt smeten stå och vila i ca 10 minuter.
Forma 6 bullar och lägg ut på ett bakplåtspapper, och grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 15 minuter.

1 kommentar:

Linda sa...

Hm, man kanske ska testa dessa var ju rätt enkelt iaf :-) är så trött på alla bröd som smakar en massa nötter mm så nu har jag beställt med ngt bröd från carb zone som ska innehålla endast runt 3 gram kolisar per skiva..Vill äta rostat bröd med en massa gotti på och jag hoppas verkligen dom kan bli mitt substitut till rostisar ;-)