fredag 30 september 2011

Polkapannacotta med vit chokladmousse

Jag VET att jag tjatar om mitt Halv åtta hos mig, men här kommer det sista receptet som jag bjöd på. Och det är snott rätt av från bloggen www.gourmetmorsan.blogspot.com.

Polkapannacotta:
5 dl grädde
200 g hackad Marabou polka
3 gelatinblad

Blötlägg gelatinbladen i vatten i några minuter.
Hacka sönder chokladkakan och lägg i en bunke. Koka upp grädden och häll över den hackade chokladen. Rör runt tills chokladen har smält.
Krama ur vattnet ur gelatinet, och rör ner bladen i chokladblandningen.
Häll upp i portionsglas och ställ kallt i minst två timmar.

Vit chokladmousse:
2 dl grädde
50 g vit choklad
1 ägg

Vispa grädden.
Vispa ägget.
Smält chokladen.
Blanda ihop allting, skeda över pannacottan och ställ kallt tills servering.

Njuuuuuuut!!!!!

Inga kommentarer: