måndag 26 september 2011

Ris och korvstroganoff

Idag blev det ris och korvstroganoff till Alva och Noel, och jag själv åt ugnsstekt fläskytterfilé i en god sås; jag kokade upp en burk crème fraiche och tillsatte en "flödeost pikant" som jag hittade i delikatesshyllan på Ica = en helt okej middag! Dock så åt jag nog lite för lite, för jag är fortfarande hungrig :-(

Imorse tog M bilen till jobbet, och när han kommer hem så åker vi till Ica Maxi och handlar - det ekar tomt i skåpen här... Åh, jag är så sugen på att ha hela kylskåpet fullt med gottigheter ;-)

Igår bakade jag LCHF-sconesen igen, och de är ju sååå goda! Den här gången gjorde jag inga "vanliga" också, utan hela familjen åt av mina... Alla gillar dom! Jag undrar bara hur pass "nyttiga" de är p g a pofibern!?!

Inga kommentarer: