söndag 11 september 2011

Bildbevis

Här ser ni anledningen till mitt misslyckande igår... Det känns sååå surt, speciellt med tanke på att jag inte ens var direkt sugen på fika när jag moffade i mig det :-(
Man är ju så jävla dum!
Mina tankar igår gick ungefär så här:

M sa:
"Vad ska vi käka för mat idag? Potatisgratäng?"
Jag:
"Absolut, det kan vi göra! Jag kommer ju ändå inte att räkna kalorier idag när vi får besök... Förresten, om jag ändå ska fika så kan jag ju passa på att köpa lite lördagsgodis också (när jag ändå håller på, liksom)..."

Och när vi skulle fika så var jag egentligen inte så sugen, men så tänkte jag: "Äh, det är ju nu jag KAN fika, så passa på! I veckan får du ju inte äta något gott..."
Och så fikade jag! Och blev jättemätt...
MEN så hade jag ju mitt godis också... Och det ville jag inte ha liggande i skåpet tills nästa lördag, och jag ville inte slänga det...SÅ jag åt upp det! Fast jag inte ens var godissugen...

Hur dum i huvudet får man bli!?!

Och idag är sockerberoendet med mig igen... Och vi har kakor kvar... Och det regnar och är grått ute... Och imorgon är det måndag - ny vecka...

Alltså, har ni någonsin träffat någon som är lika bra på att lura sig själv som jag?

Inga kommentarer: