fredag 16 september 2011

...Chokladmousse

Jag smälte 100 gram mörk choklad med mintsmak i mikron, och när den hade svalnat lite så tillsatte jag två äggulor och rörde om.
Sen vispade jag 2,5 dl grädde lätt och tillsatte hälften i chokladen under omrörning, och sedan resterande hälften.
Sen hällde jag upp moussen i tre vinglas (egentligen så är receptet avsett för fyra personer), och serverade den med vispad grädde och färska jordgubbar...

Jag tyckte att den blev ljuvligt god, men M tyckte att den var för "barsk" (han äter ALDRIG mörk choklad) och sammanfattade det hela med att:
-"Det känns som att jag har rökt ett helt paket cigg..."

Jag garvade så att tårarna sprutade!

1 kommentar:

Anonym sa...

kom ihåg att äta ca 20 gram kolhydrater om dagen, det behöver levern som annars inte mår så bra...