måndag 12 september 2011

LCHF-frukost

Jag kan ju omöjligt starta min dag med ett paket bacon, så det fick bli en mjukstart i form av turkisk yoghurt och frysta bär... Dock så såg jag på bärpåsen att den innehöll 10 gram kolhydrater/100 g, så den var ju inte så LCHF-vänlig trots allt!?!
Det var inte så jättegott heller, så jag åt inte ens upp halva portionen - det blev bara några skedar :-(
Imorgon så får det nog bli kokta ägg till frukost. Eller stekta.

Jag är hur som helst taggad och jättenyfiken på min nya diet! Och det ska bli sååå skönt att slippa mäta upp och väga allt man äter...
Förut när jag ställde mig på vågen så stannade den på 75 kg, så det får bli min LCHF-startvikt (även om jag fortsätter att rapportera in min Rivstartsvikt på onsdagar...

Nu ska jag fixa iordning här litegrann, och sen blir det sång/lek-stund med båda barnen i Däldernas kapell ;-)

Inga kommentarer: