lördag 17 september 2011

Fortfarande grinig...

M ringde nästan direkt efter att jag hade skrivit föregående inlägg och sa att de snart skulle komma hem, men jag sa att de lika gärna kunde vara kvar p g a att jag är på fruktansvärt dåligt humör!
Jag hatar de här ständiga besvikelserna... Även om jag fattar att han inte skiter i sakerna för att göra mig irriterad; han bara är sån... Han tyckte säkert att det var en jättebra ide att åka iväg, och tänkte att han kan göra alla måsten imorgon... Men JAG får ju gå i skiten, och jag vill inte ha det så här! Jag vill ha rent och fint och iordningplockat... Jag vill att han tar egna initiativ och hänger upp tvätten till exempel. Eller plockar iordning på Alvas rum. Eller diskar. Eller sorterar Noels kläder. WHATEVER!!!

Nu ska jag försöka hänga tvätt - om Noel går med på det...

Det är fortfarande en SKITTRÅKIG lördag; jag har t o m tappat matlusten, och drack en kopp te till kvällsmat :-(

MEN imorgon är en annan dag!

3 kommentarer:

Caroline Thor sa...

fan va trist..! karlar! de fattar ingenting...man trivs ju inte i att gå omkring i ett bombnedslag..har man dessutom griniga barn kan man ju inte göra någonting själv...!stackare! kul att lördagen blev skit..hoppas imorgon blir en bättre dag med glada barn och en lydig man=)

Mari Rytilahti Marill sa...

Fy skäms på brorsan. Du får ta storpiskan och klatcha till ordentligt. Jag hoppas han skärper ihop sig och att du får en bättre dag imorgon. Kram på dig Åse. /Mari

Sussie sa...

Sätt av egen tid några kvällar i veckan/ på helgen och låt M ta hand om barnen. Gå ut och gå eller åk och fika hos en kompis. Annars får du säkert dras med problemen även längre fram. Kram o hör av dig om du vill ha barnvakt