tisdag 2 mars 2010

Vintern som aldrig tog slut...

Idag har jag haft ont i huvudet hela dagen... Det började med ett
migränanfall som startade efter mitt besök hos kuratorn, så på väg
därifrån fick jag springa in på Apoteket och köpa migräntabletter
(Diclofenak). Huvudvärken släppte ganska fort, men nu ikväll fick
jag tillbaka den, så jag fick komplettera dosen med en Ipren också...
Den sistnämnda kan nog i och för sig bero på ett överintag av
socker; jag bakade en långpanna med Kärleksmums förut, och bjöd hit
M på fika... Han stannade dock bara en liten stund, för sen skulle
han till en kompis och kolla på film, så jag passade på att skicka
med honom några rutor, och resten frös jag in - det är ju
livsfarligt att ha såna liggande framme!

Förut badade jag och Alva, och sen satte vi oss i soffan och mös
lite. Efter en stund ringde telefonen, så jag gick ut i köket och
pratade med min kompis Camilla en stund (hennes 6-åriga dotter hade
brutit benet tidigare idag) och när jag kom tillbaka till
vardagsrummet hade Alva somnat ihopkrupen sittande i utrymmet mellan
soffan och väggen... Gullunge! Det var ju bara att bära henne raka
vägen in till sängen...

Nu ska jag kolla färdigt på House, och sen ska jag lägga mig och
läsa lite i min nya bok: "Familjens projektledare säger upp sig".
Sov gott allihopa!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej!
jag funderar också på att göra ett sådant kort med foto på men jag funderade om det verkligen var bra att lägga ut hela detta kortet på internet utan att sudda bort siffrorna... någon som inte är ärlig kanske kan använda sig av det genom någon slags manipulation... Bara en tanke!
Kram Lotta