lördag 20 mars 2010

Jag är så splittrad...

... alltså, det är inte bra för mig att ha så här mycket tid över som jag har - jag håller på och grubblar ihjäl mig, känns det som...
Jag kan i alla fall konstatera en sak, och det är att jag är ÖVERTYGAD om att människan inte är gjord för att leva ensam!
Visst, singellivet har sina fördelar och om man har haft oflyt i livet och aldrig träffat någon som man har fått dela sin vardag med, så känns det säkert helt okej för den personen (eller inte), men om man någon gång har varit kär och delat sitt liv med någon så är det INTE kul att återgå till att vara ensam...

Visst, jag har Alva och vi har det jättemysigt tillsammans och ordnar mysiga hemmakvällar med film och godis och hittar på roliga saker, men det är absolut inte samma sak som att ha en vuxen jämlike att dela sina tankar och funderingar med...

Samtidigt är jag så splittrad, för samtidigt som jag absolut inte vill vara ensam längre så är jag varken beredd att gå tillbaka till M eller intresserad av att träffa någon ny.. Hmm, jag har liksom hamnat i ett döläge! Hur ska jag ta mig vidare härifrån?

En del menar att det är bra för mig att vara ensam just nu och att jag behöver lite tid för mig själv för att hitta mig själv igen, men samtidigt känner jag att jag kör fast när jag inte har någon att dela min vardag med - jag behöver någon i min närhet som bryr sig om mig och som jag kan bry mig om (någon annan än Alva)...
Samtidigt som jag sitter här och skriver och beklagar mig litegrann, så kan jag inte påstå att jag känner mig nere - det handlar mest om grubblerier och svårigheter att hitta själva meningen med allt...
Jag VILL leva och jag VILL uppleva och jag VILL upptäcka och jag VILL förstå och jag VILL älska, men det är svårt... Eller ja, det är egentligen inte så svårt heller - det handlar nog mest om att jag inte vill göra allt detta i min ensamhet, utan jag vill dela det med någon... Vem? Vad? Hur? När? Varför?

Sitter här vid köksbordet och lyssnar på Melissa Horn - vilken underbar artist!
Alva ligger i badet, och snart är det dags för oss att cykla iväg till BR och köpa en present till Moa - hon har fyllt 5 år och Alva ska dit på kalas idag klockan ett.
Under tiden ska jag passa på att ta en långpromenad, och samtidigt svänga förbi Susanne och hämta mina PartyLite-ljus...

Ha en underbar lördag allihopa!

Inga kommentarer: