fredag 26 mars 2010

Varför???

Varför säljer Ica Maxi lösgodis för 39:95 kr/kg den här veckan?
Varför har Karamellkungen så himla gott godis?
Varför köper jag alltid för mycket godis?
Varför envisas jag med att äta upp allt godis jag har köpt direkt istället för att spara typ hälften till nästa dag?
Varför mår jag så illa just nu? (ledtråd: se punkten ovan)

Jag blir så fruktansvärt less på mig själv - varför kan man aldrig äta någonting med måtta? Jag som inte ens är en godistjej egentligen... Sitter här i soffan och är så löjligt sockermätt att jag mår illa!
Jag måste verkligen få tummen ur och hitta inspirationen för att börja äta nyttigt igen! Jag har inte ställt mig på vågen på länge nu, men jag har ju säkerligen gått upp de kilona jag så duktigt lyckades gå ner sedan i somras... Helt meningslöst kämpande, med andra ord!
Det värsta är ju att man mår så mycket sämre om man äter onyttigt också, och ändå fortsätter man... Idioti!
Jag tror faktiskt att jag skulle klara av att hålla mig ifrån socker och sötsaker om jag gav mig faan på det, men det jag måste bli bättre på är ju att få in motionen i min vardag - och det finns ju egentligen inga ursäkter alls längre sedan M flyttade in här... nu är jag ju inte själv med Alva längre, utan kan lätt komma ifrån på en promenad varje kväll efter klockan halv sju!

Nu vill Alva borsta tänderna och förbereda sig för att sova - hon får somna i mitt knä på soffan ikväll... Godnatt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej! Visst är det jobbigt det där med att man alltid äter för mycket eller köper för mycket. Jaghar dock kommit på ett knep och det är att jag tar en liten skål och ställer den på köksvågen sedan har jag ett visst antal gram som jag får äta och då plockar jag från den stora påsen till den lilla skålen och jag vet hur mycket propoints det är helt enkelt. Det har för mig varit mycket bättre. Visst är det så att man kanske vill ha mer, mne då krävs det att jag gör samma sak en gång till och kanske inser jag då lättare att jag inte ska ha så mycket mer. Det är ett tips, kanske kan det fungera för dig också. jag har nämligen väldigt svårt att tänka mig ett liv helt utan godis... Kram lotta