måndag 29 mars 2010

Min första GI-dag...

...har gått jättebra! Tror jag i alla fall... Ni som har lite koll
på GI-metoden får gärna komma med synpunkter och förslag!

Till frukost åt jag en omelett med 1/2 dl riven ost och en kopp kaffe.
Till lunch åt jag en sallad med kyckling, fetaost och en vinägrett.
Till mellanmål blev det en banan och en kopp kaffe.
Till middag åt jag stekt vitkål och en bit lax med ett täcke av
Creme bonjour gräslök och crème fraîche, och en halv tomat.

Alltså, det jag är mest stolt över idag är inte min raska 30
minuters-promenad innan jobbet (klapp på axeln), utan det faktum att
jag inte har druckit någon läsk överhuvudtaget idag! I vanliga fall
dricker jag nästan 1 liter Pepsi Max eller Cola zero varje dag, men
idag har jag bara druckit vatten, 3 koppar kaffe och 1 kopp te.

Nu ska jag läsa lite i min bok "GI i praktiken", och imorgon är jag
ledig! Jag har redan planerat in att jag ska äta en tallrik A-fil med
valnötter och torkade aprikoser till frukost, ägg- och tonfiskröra
till lunch och nötfärsbiffar med broccoli till middag.
Sov gott allihop!

Inga kommentarer: