tisdag 9 mars 2010

Vilken energiboost!!!

En sån här frukost har jag inte ätit på flera år; antingen har jag
viktväktat, och då har det varit för "dyrt" (i points, alltså) med
musli och torkad frukt osv, eller så har jag varit allmänt oengagerad
och käkat vitt bröd och en kopp kaffe, typ...
Den här frukosten var ljuvlig, och jag blev verkligen skönt mätt!

På tal om något helt annat, så läste jag på svenskanamn.se igår
att alla namn i Sverige numera är med i almanackan, så JAG har fått
en namnsdag: 21 mars! Åse är ju egentligen ett norskt namn, så
därför har jag aldrig haft någon namnsdag att fira, men nu får
alltså jag också vara med... Tjoho!!!
Läste också att det finns 3 485 personer i Sverige som heter Åse
(varav 14 är män!?!), och att det finns 24 personer i Skövde som
heter Åse... Hmm, jag trodde att jag var typ ensam...

Snart kommer Camilla och hennes dotter Dinha hit, så jag har lovat
Alva att vi ska baka chokladbollar och bjuda på... Vi ska börja med
en promenad i solen, och sen går vi hem hit och fikar lite (jag nöjer
mig med en kopp kaffe).
På tal om promenad, så tog jag en 40-minuters-promenad innan jobbet
igår, och det var sååå himla skönt! Åh, vad jag saknar mina
promenader... Det gav ett bra resultat på stegräknaren också: 11 303
steg.
Ikväll kommer M hit vid 18-tiden och ska "låna" tvättstugan och
köra en maskin tvätt, så då kanske jag passar på att smita ut på
en liten kvällsvandring...

Nej, nu är det chokladbollsbak som väntar - ha en underbar tisdag,
gott folk!

Inga kommentarer: