måndag 8 mars 2010

Mina nyttiga inköp...

Förut gick jag iväg till närbutiken och handlade lite nyttigt, och
det känns faktiskt jättebra! Imorgon blir det lättfil med ekologisk
musli, torkad frukt och valnötter till frukost...och kanske en skiva
osötat solrosbröd med skinka... Mums!
Idag har jag ätit nyttigt utan att följa någon speciell diet; en
portion havregrynsgröt och 1 apelsin till frukost, VV: s pasta med lax
och broccoli till lunch, 1 apelsin och 1 äpple till mellanmål samt 3
tortillas till middag.
M skulle fira mig och Alva på Internationella Kvinnodagen genom att
bjuda på middag, så vi önskade oss tacos... Och det fick vi - med
köttfärssås gjord på nötfärs, sallad, gurka, tomat, majs, gul
paprika, avokado och lätt cremefraiche. Och Pepsi Max - supergott!!!
Jag kan ju nämna att han tog hand om disken efteråt också... Tack :-)

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min nya Kropp & Hälsa med GI-
special, och imorgon väntar besök av Camilla med barn, samt några
timmar i tvättstugan för min del. Godnatt!

Inga kommentarer: