onsdag 31 mars 2010

GI-middag dag 3:

Jag gjorde en jättegod kycklinggratäng förut: jag stekte 2 kycklingfiléer i smör, la dem i en ugnsfast form, skivade en tomat och la ovanpå, rörde ihop 1 dl matlagningsgrädde, 1 dl creme fraiche, 1 msk senap (ta gärna mer!), salt, peppar och 1/2 vitlöksklyfta och hällde över kycklingen, och toppade med 1 dl riven ost. Sen ställde jag in det i ugnen i 200° i 20 minuter - smaskigt! Till detta åt jag hackad spenat som jag smaksatte med salt, vitpeppar och lite creme fraiche.

Det har faktiskt gått bra med maten idag också, men däremot har jag inte lyckats hålla mig ifrån min älskade Pepsi Max... Igår när jag låg i badet blev jag så himla sugen, så M fick springa iväg till Norrhallen och köpa en flaska...

Och jag har ätit både ett äpple och en banan idag... Inte jättebra ur GI-synpunkt, men viktmässigt kan det väl inte vara så farligt?!

Nu vill Alva kolla lite på datorn innan hon ska gå och lägga sig, så hejdå så länge!

Inga kommentarer: