måndag 8 mars 2010

Gullig teckning

Förut tog jag fram ett kuvert och stoppade tre hundralappar däri, och
sa till Alva att det skulle bli våra semesterpengar. Jag bad henne
rita nåt fint på framsidan och sen sa hon: "Mamma, du är den med
stor mage och jag är den som är arg. Jag är ju arg på dig, mamma".
Alltså, det lät så gulligt att jag höll på att börja lipa...
(här kan ju nämnas att Alva är inne i sin värsta 4-årstrots, och
är konstant förbannad och gapig...)

På tal om min stora mage, så ska jag försöka få bort den nu... Jag
har ätit så fruktansvärt onyttigt de senaste 2 veckorna, plus att
jag fick min mens inatt och är supersvullen, så nu MÅSTE jag ta mig
i kragen och styra upp den här situationen! Jag märker ju att Alva
är helt torsk på socker också, och jag vill verkligen inte sabba
livet för henne också - det räcker ju med att jag själv har bantat
till och från så länge jag kan minnas, och det är INTE roligt att
vara så jävla fixerad vid sin vikt och sitt utseende som jag tyvärr
är...

Till frukost idag har jag ätit en portion havregrynsgröt med 1/2 dl
standardmjölk och kanel, 1 apelsin och en kopp kaffe.
Viktväktarna är ju den metoden som jag känner mig mest hemma med,
men jag är inte alls sugen på att följa den just nu; det gick ju så
himla segt förra gången...
Egentligen är jag lite inne på GI, men jag är så dåligt insatt i
den metoden... Äh, jag får gå lite på känn den här veckan;
huvudsaken är väl att jag ger faan i godis och annat onyttigt!

Nu är det dags att börja fixa sig iordning för jobb och dagis;
jobbar kl 12-17.15 idag.
Ha en underbar dag!!!

Inga kommentarer: