söndag 27 november 2011

Virus :-(

Faan också, jag har fått virus på datorn! Någon fuling har tagit sig in på mitt mailkonto och skickar iväg en massa konstiga meddelanden - ÖPPNA INGA MAIL FRÅN MIG!!!

Helt seriöst, vad är det för idioter som hackar datorer, sprider virus och förstör för andra egentligen? Okej om man ser det som en utmaning att ta sig in i Nasas program eller liknande, men varför ta över MIN mail och skicka ut freakiga sexmeddelanden om större snoppar, eller vad det nu är? Herregud, så obetydlig som jag är i cybervärlden så finns det väl ingen som helst anledning att ge sig på lilla mig!
Jag läser bloggar och Aftonbladet, kollar mailen och skrotar runt på Facebook - absolut inget intressant!

Förut när jag skulle logga in på Hotmail så möttes jag av en fet ruta som upplyste mig om att mitt konto hade spärrats p g a någon hade försökt att skicka iväg stora mängder skräppost därifrån, men nu har jag återställt kontot och bytt lösenord - jag hoppas att det räcker med det! Jag har även skaffat mig en yahoo.se-mail, men eftersom jag själv mailar så sällan så får vi se hur aktiv den adressen blir...

Hur som helst, öppna inga mail från mig om jag inte har skrivit något personligt i ärende-rubriken... Och jag hoppas att inga av er som har fått skräpmail från min adress har drabbats av virus, eller nåt!

Låt min mail vara ifred nu!!!

Inga kommentarer: