fredag 18 november 2011

Noel äter mellanmål:

Tekaka med smör och ett glas mjölk ;-)

Jag tog aldrig de där två sista Alvedonen förut, utan bestämde mig för att vänta ut huvudvärken istället... Och nu är den borta, men jag är sjuuuukt godissugen!
Skickade ett sms till M precis nu och sa att han fick köra mig till Grahns (en godisfabrik) sen när han kommer hem! Jag vet inte varför, men jag blir alltid så himla godissugen efter ett migränanfall - antingen så är det kroppen som saknar nåt eller så beror det på mitt invanda beteende att trösta mig med något gott när det har varit synd om mig (troligtvis det sistnämnda)...

Alva är inne hos granntjejen och leker, och jag sitter här och ger Noel lite mellanmål. Jag har röjt i flera timmar här hemma idag; plockat undan, diskat, dammsugit, vikt tvätt samt kört en tvättmaskin... Och Alva har städat sitt rum.

Det är så skönt när det är iordningplockat, tycker jag! Då kan man sjunka ner i soffan och verkligen fredagsmysa på riktigt sen... Jag funderar på om man ska åka ner till stan och kolla på alla ljusinstallationer som de har satt upp (Stad i ljus), men jag är inte sådär jättesugen...fast det beror nog mest på att hela min hjärna är upptagen av tankar på godis ;-)

Inga kommentarer: