fredag 25 november 2011

Filmkväll

Det blev lite chips i alla fall (men bara lite...), och den här filmen: The Ledge - jag tyckte att den var riktigt bra! Inte världens drag i den, men ändå spännande, sorglig och tänkvärd... Det var mycket funderingar kring rätt och fel, troende vs icke-troende, förlåtelse, otrohet samt kristendomens inställning till homosexualitet.
En film som öppnade upp ens tankar, med andra ord!

Helt klart sevärd!!!

Nu är det dags att gå och sova, och imorgon har Alva sin avslutningsshow med Funky Kidz - hon ska uppträda som ballerina ;-)
Utöver det så vet jag inte riktigt vad vi hittar på; jag tror att det var julmarknad i Hjo imorgon, så om vädret tillåter kanske vi åker dit och kikar lite!??

Håll tummarna för att mitt psyke är så pass starkt att jag kan stå emot alla frestelser imorgon och på söndag! Jag ska verkligen försöka att bara "unna mig" en enda dag i veckan, och idag har jag ju ätit både bullar, bröd och lite chips, så nu borde jag verkligen inte äta mer skräp i helgen... Det känns som att det kommer att gå bra, men det gör det ju å andra sidan typ alltid på kvällen när man går och lägger sig... Svårt det där!

Inga kommentarer: