måndag 28 november 2011

Hostan from hell...

Jag trodde ju att min hosta var på väg att ge sig, men nu ikväll är den värre än någonsin! Det knarrar och piper något fruktansvärt i luftrören - det känns ungefär som att jag har spurtat milen i tjugo minusgrader och kedjerökt ett paket röda Prince under tiden :-(
Hostan är jättedjup!
Jag ger det en vecka till och sen får de ge mig något starkare...

Idag har vi som sagt varit i Mariestad, och det var jättemysigt! Mina medtagna saffransbullar blev lovordade (farmor åt t o m två stycken, hon som aldrig äter något, typ), så nu fick jag mersmak och ska nog slänga ihop några plåtar till och bjuda "farsan" samt mina bröder på ;-)

När vi kom hem var jag så evinnerligt trött på allt vad barn och tjat och gnäll hette, så med min sambos godkännande åkte jag iväg och köpte en ny Mama och lade mig sedan i ett ljuvligt skönt skumbad = egentid när den är som bäst!

Nu ikväll har jag legat här i sängen och läst ut resten av tidningen, läst bloggar, spelat Wordfued och uppdaterat Facebook.
Snart är det dags att sova! Hoppas att Noel sover lite längre imorgon...

Inga kommentarer: