lördag 26 november 2011

Dagens fynd

Lammkorv med 74% kötthalt från en lokal gård samt fyra LJUVLIGA mörka chokladpraliner - en med mintfyllning, en med ägglikör och två Valrhona-praliner.
Chokladen fick bli mitt lördagsgodis, och den avnjöts med två glas julmust light ;-)

Jag är så nöjd med mig själv att jag höll mig till LCHF idag! Till frukost åt jag två stekta ägg och till middag blev det stekt falukorv och champinjonsås. Och nu ikväll lite mörk choklad...

Alltså, LCHF-dieten är ju egentligen inte svår att hålla! Mitt problem är nog att jag äter skit (= mjöl och socker) för att jag är uttråkad och omotiverad...
"Äh, jag kan lika gärna äta lite smågodis ikväll - varför inte, liksom"?
Jag har tyvärr tappat fokus på viktnedgången; när brorsan skulle gifta sig så hade man ju det som en sporre, men nu finns det inget att se fram emot längre :-(
Misstolka mig rätt nu - jag VILL gå ner i vikt, men jag har inget som driver mig framåt... Men det blir nog annorlunda sedan när man börjar jobba och träffar lite folk igen - nu när man går hemma så är det så lätt att gömma sig bakom ett par mysbrallor (även om jag inte använder några sådana!) och kan dra sig undan; jag har liksom inget/inga att göra mig snygg inför... Eller ja, det låter ju helt stört, men ni fattar vad jag menar, va? Man blir ju lite mer motiverad när man börjar jobba och helt plötsligt ska representera företaget! Ingen vill väl gå runt på ett jobb och möta kunder och känna sig fet och ful?
Och SJÄLVKLART vill jag ju vara fin inför M också, men vi har ändå 11 år bakom oss och jag vet att han älskar mig lika mycket även om jag väger tio kilo för mycket ;-)

Nu ska jag lägga mig och läsa igenom min blogglista - idag är det nog första gången på flera år som jag inte har hunnit läsa en enda blogg under dagtid!

See you...

Inga kommentarer: