måndag 27 oktober 2008

Vitaminbrist...

Idag har jag köpt en sån här förpackning med vitaminer, för jag är så himla trött hela tiden! I och för sig har det varit jättemycket att göra på jobbet nu, plus att jag har ätit dåligt, men jag känner att jag måste göra någonting för att bli lite piggare... Jag funderar t o m med på att äta tabletten med Omega 3=fiskolja i, trots att jag är vegetarian sedan måååånga år tillbaka. M tycker att jag ska äta linfröolja istället, men bara tanken på att svälja ren olja får mig att vilja spy... Jag ska hoppa över fiskolje-kapseln i några dagar och fundera över saken, samtidigt som jag äter vitaminerna. Jag har ju inte ätit fisk på flera år - tänk om det är nåt sånt ämne som min kropp saknar!?

Hur som helst så har jag ätit enligt viktväktar-modellen idag, och jag har stannat på 18 points. Till frukost åt jag en halv "Varsågod" med Lätt & Lagom, minikeso och saltgurka, samt 1/2 dl K-special och 1 dl mellanmjölk (4,5p). Sen blev jag inringd tidigare till jobbet och fick skippa lunchen, så det blev en ciabatta med Lätta och 1 kokt skivat ägg (8p). Till mellanmål drack jag en 0,1%-ig drickyoghurt (1,5p) och en melon- och jordgubbsfruktsallad. När jag kom hem drack jag lite julmust light och åt 2 halvor Fröig med 1 skrattande kon light, 3 msk minikeso, saltgurka och kvisttomat, och 1 clementin (4p).

Nu är klockan halv åtta, och jag ska snart gå och lägga mig med Alva. Jag skulle kunna somna stående idag, alltså... är så himla trött! Tror att jag börjar bli förkyld också - fryser och nyser och känner mig allmänt risig.
Ha en trevlig kväll, så hörs vi imorgon!

2 kommentarer:

batgirl sa...

Skickar en krya-på-dig-kram!

Helen sa...

va skönt att det gick bra med pointsen idag.. jag kan inte annat än hålla med dig i förra inlägget.. det är jag i ett nötskal det...
men idag har jag kört på NYTT å nu f-n ska jag klara det. har satt mitt mål till Julafton...
krya på dig gumman... hoppas det känns bättre imorrn å att du inte blir förkyld.. KRAMKRAM