tisdag 21 oktober 2008

"Otrohetsdieten"...

... är en JÄTTEBRA bok som jag håller på och läser just nu! Jag har läst ungefär 100 sidor sen igår kväll, och jag vill bara läsa mer hela tiden. På framsidan beskrivs den som en "skarp och underhållande samtidsroman som driver med vår tids bantningshets".
 Alltså, det är sååå mycket man känner igen sig i, och språket är så lätt och kul och bra, helt enkelt. 
Jag måste bara dela med mig av ett citat ur boken. Huvudpersonen Eva har under kvällen varit ute på restaurang med sin man och ätit pizza (hon har tidigare under veckan ätit nyttigt och tränat på gym, men går med på att äta pizza mest för att göra sin man nöjd)...

"Jag gick ledsen till sängs, och som alla kvinnor som försökt banta vet så är pizza och deppighet en livsfarlig kombination. När hjärtat är tungt är låren det också. Jag ställde mig på vågen i morse och ryckte till vid åsynen av siffrorna. Hur kan man gå upp ett kilo av en endaste pizzabit? Men då är förstås inte deppigheten inräknad, den lägger sig som ett fettlager över allt man äter."

2 kommentarer:

Helen sa...

åh den skulle jag beställa på förra månadspocketen men så tryckte jag visst på fel knapp å fick den vanliga månadsboken istället argh.... men men.. det blir ju fler försök... härligt att höra att den är bra.. kram

Anonym sa...

Hihi, det verkar vara en bra bok!
Kram