tisdag 21 oktober 2008

Idag fick Alva välja mat...


...och då blev det såklart korv och mos, som är hennes favorit. Jag kör med det gamla knepet att lägga upp maten på en assiett, och därför ser det så mycket ut. Min portion blev 6,5 points - kanske att jag åt lite väl mycket mos, om sanningen ska fram. Jag gjorde 3 portioner pulvermos, och nu är jag supermätt. Men det är bara för att jag var så himla hungrig när jag började med maten (det slank ner två tablettaskar under tiden jag stod framför spisen också...) Så nu är klockan strax efter 15.00 och jag är uppe i 13 points - det får bli nåt icke avancerat ikväll, kanske bakpotatis med kesoröra och en smaskig majskolv? Nu är det hur som helst dags för en stor kopp härligt kaffe. Som Eva säger i boken:
"Tack och lov tillåter alla bantningskurer kaffe. Det innehåller inget fett, inga kolhydrater, inga kalorier. Det är en så perfekt dryck att endast djävulen själv kan tänkas ligga bakom den."

Inga kommentarer: