måndag 27 oktober 2008

Förbannat less på min dåliga karaktär...

Jag är så fruktansvärt besviken på mig själv, för att jag aldrig kan lyckas med att behålla min motivation och gå ner i vikt och stanna där! Har ju haft några dagar nu som jag inte har räknat points eller reflekterat något över maten alls, och då helt plötsligt börjar jag göra gräddiga potatisgratänger till middag, dricker vanlig Coca Cola och äter godis/chips varje dag... Varför??? Varför är man så in i helvete dum att man gör så här mot sig själv? För det är ju bara man själv som skadas och mår dåligt av beteendet...
Det finns ju faktiskt alla förutsättningar i världen för att man ska kunna äta gott och ändå gå ner i vikt, men ändå är det så jävla svårt! Och så blir jag så trött på mig själv, för när jag inte bantar äter jag gott och har ost på mackan m m, men så fort jag börjar om igen så sitter jag där med min smörgås med minikeso... Man har liksom fastnat i ett bantarbeteende, och det är ju så jävla tråkigt! Jag vill kunna äta min frukostsmörgås med Billingeost även när jag försöker gå ner i vikt... Och det kan jag ju egentligen - antingen genom att välja en ost med lägre fetthalt eller börja motionera mer så att man får tillgodoräkna sig AP och lägga dem på ost eller vad faan man vill, men så fort man börjar tänka på krav känns det inte roligt längre! Jag VILL INTE gå ut och gå i en halvtimme för att få äta 2 ostskivor på morgonen... Jag vill kunna äta gott och mycket och vad som helst, och ändå gå ner i vikt!!!!

Ja, som ni märker är jag på urdåligt humör idag, och det är jag helt övertygad om att det beror på smågodiset jag tryckte i mig under hela dagen igår. I veckan har vi haft erbjudande på jobbet på smågodis från Karamellkungen för 39:95 kr/kg och då har jag ju såklart köpt och ätit, just för att det har varit billigt... Vilken idiot man är!!!
Och trots att jag sitter här idag och har startat om för typ 100:e gången och förbannar mig själv för att jag är svag och dum i huvudet, så är jag inte övertygad om att jag kommer att klara det den här gången heller... Ska man behöva gå runt och banta hela livet för att försöka må bra över sig själv? Om jag viktväktar och begränsar vad jag stoppar i mig och inriktar mig på att bli smal mår jag dåligt över det, och om jag äter vad jag vill och förblir tjock så mår jag dåligt över det... Snacka om att välja mellan pest eller kolera!

Hur som helst så ska jag försöka hålla mig till "schemat" i veckan i alla fall, men jag vågar inte lova någonting den här gången! Om 2 veckor fyller jag år också och sen är det jul, så det är frestelser runt hörnet hela tiden (jag VET att det här är undanflykter, men erkänn att jag är jävligt bra på dem!?!)

Ha en underbar höstdag allihopa, så hörs vi ikväll!

Inga kommentarer: