lördag 4 oktober 2008

Göteborg - here I come!

Om ungefär 1 timma drar vi iväg och lämnar Alva hos barnvakten och sen åker jag och M vidare till Göteborg! Det ska bli så himla kul!!! Vi har redan sett ut en indisk restaurang som vi ska äta på: Tre Indier, hette den och låg vid något torg en bit ifrån universitetet. Hoppas vi hittar dit bara... Annars har vi 2 restauranger som vi vet om vid Järntorget, och en nere vid Heden. Indiska restauranger, alltså - både jag och M fullkomligt ÄLSKAR indisk mat och nygräddade naan-bröd! Idag finns det ju en liten risk att pointsantalet överskrids, men det tänker jag se mellan fingrarna med - idag ska jag bara njuta av att vara ledig... Dessutom är det ju ganska långa avstånd i Göteborg om man traskar runt istället för att åka spårvagn, så det tar nog ut varandra. Hur som helst så ska det verkligen bli jätteroligt!!!

Igår tog ju jag och Alva en långpromenad efter jobb och dagis, så stegräknaren stannade på 15672 steg: nytt rekord! Undrar om jag slår det idag...
Pointsmässigt gick det också bra igår - jag stannade på mina 18 points, men däremot åt jag inget vidare bra mat. Till frukost blev det en fralla med Lätta, gurka, tomat och en 26%-ig ostskiva (4p), till lunch ris och currygryta (4,5p) och till kvällsmat 2 smörgåsar med Lätt & lagom, minikeso och saltgurka (3p). Utöver det åt jag 1 päron, 1 kiwi och 3 clementiner -good so far... - men sen åt jag även en Naturdiet snacksbar med smak av choklad och karamell (2p), 10 skumgodisar (1p) och en halv påse OLW Minimal med dill och gräslök (3,5p). När jag gick och la mig hade jag som väntat huvudvärk, och det berodde nog på godiset...

Nej, nu är det dags att hoppa in i duschen och fixa till sig lite inför den stora utflykten...hi hi... Man är verkligen som ett barn när man äntligen får göra nåt roligt - jag måste nog bli lite bättre på att unna mig att göra roliga saker i vardagen. Det känns ju lite stört att man blir helt till sig av att få åka 16 mil till en storstad på en lördagförmiddag... Ja, ja... jag återkommer ikväll med lite info om dagen.
Ha en bra lördag allihopa!!!

2 kommentarer:

Helen sa...

hoppas ni får en underbar dag i Göteborg.. njut nu...
kram
vi försöker krya på oss här..

Anonym sa...

Åååå vad härligt!!
Ta hand om varandra & unnda dig nu, glöm vv för en dag=)

Kram