torsdag 9 oktober 2008

Fullkorns-linguine med veg. färssås:


Fullkorns-linguine med vegetarisk färssås (6,5p) - det var ljuvligt gott! Tidigare idag åt jag matlåda för 6,5 points, frukost för 5p, ett äpple och två kiwi, 5 skumgodisar för 0,5p och påsen med Allévo potatisringar (1,5p). Idag har jag ätit för 20 points och gått 6020 steg, och det får jag vara nöjd med! Jag var sååå nära att skita i allt förut och köpa både chips och choklad och grejer, men nu är jag så NÖJD med mig själv...

Uppdatering:
Julia frågade efter receptet på färssåsen, så här kommer det:

Jag stekte en halv påse Hälsans kök vegetarisk färssås (5p) tillsammans med 1 stor burk champinjoner i 1 tsk flytande margarin (1p). Sedan hällde jag på 1 stor burk krossade tomater, 2 rårivna morötter, 1 hackad grön chili, en hel burk Minifraiche 5% (4p). Sedan kryddade jag med salt, svartpeppar, paprika, vegeta, soja och lite ketchup.

Allt som allt blev färsen 10 points, och sen delade jag den på 4 portioner. Och ja, jag räknade pastan som DuoVal 4 points.

3 kommentarer:

Helen sa...

du kämpar på så bra gumman... jag höll på att gå till skafferiet å rota i godispåsen vi köpte idag till lördan.. men jag höll mig.. tjo ho... Kram å go natt å en stor peppkram åsså

Anonym sa...

Åh, vad det lät gott!

Vad är receptet till färssåsen? Perfekt med en sån för bara 2,5 p, för jag antar att du räknar duoval på pastan? :)

Kram

Anonym sa...

Hej vännen!
Det var starkt..Bra kämpat!!
kram