fredag 17 oktober 2008

Pita med halloumi och currydressing, 7p


Åh, vilken god kvällsmat jag har ätit nu ikväll! Först värmde jag ett pitabröd (2,5p) i ugnen, och sen skar jag sallad, gurka, minimajs och tomat i småbitar. Sen stekte jag en förpackning (250 g) halloumi light (14p) i 2 tsk flytande margarin (2p). Sist gjorde jag iordning en jättegod dressing på 1 dl lättfil (0,5p), 2 tsk lättmajonäs (1p), salt, svartpeppar och ganska mycket curry. Halloumin delat på fyra blev 4p, brödet 2,5p och dressingen tog jag bara 2-3 msk av, så det räknade jag bara som 0,5p.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här måste jag göra nån dag!!
I love halloumi ost!!
Mmm mums!!

Anonym sa...

Åhh gott detta måste jag oxå testa. Halloumi det som är så gott ;)
Ska bara se så jag hittar lighten.

Kram och kämpa på nu :)