onsdag 8 oktober 2008

Som tur är har det gått bra idag..

...annars hade nog mitt självförtroende verkligen varit på bottennivå. Som det är nu känns det helt okej, och jag ligger för tillfället på 17,5 points. Frukost för 3,5p, lunch för 6p, 1 banan för 1 p och nu till middag gjorde jag kokt potatis (2p), 1 stekt veg. hamburgare (3p), 1 dl grönpepparsås (1p) och fetaostsallad (1p). Inte en endaste liten godisbit... duktiga mig!
Däremot hittade jag 3 nya roliga saker när jag var och handlade förut: Allevó potatisringar med smak av ost och lök (1,5p/påse), Nutrilette paprikachips (2p/påse) och Modifast chokladbar (2,5p) - jag köpte rubbet! Plus en stor korg med päron! Funderar lite på om jag ska testa potatisringarna, men jag tror att jag skiter i det och håller den här dagen helt godis- och snacksfri. 
Klockan är bara halv åtta, men jag är så himla trött, så jag tror att jag ska gå och lägga mig snart! Det är ju tacksamt att ha en liten 2 1/2-åring hemma, för då kan man skylla sitt tidiga godnatt på henne... Och M blir ju inte direkt besviken, för han längtar ju typ efter att få sitta själv och klura framför datorn. 

Läste förresten tidningen iForm häromdagen, men den var ingenting för mig! Jag föredrar nog tidningarna Må bra och Topphälsa, och Amelia och Mama. Det är de som jag antingen köper varje månad eller prenumererar på. Har beställt 3 böcker av Jodie Piccoult också (stavar hon så?), så de ska jag börja läsa snart. Är det någon som har läst något av henne?

På tal om något helt annat, så gick jag en promenad förut, som jag lovade igår. Stegräknaren har stannat på 10276 steg, så det är jag jättenöjd med! Sprang omkring som en skållad råtta på jobbet också, så min vardagsmotion är det inga problem med.
Imorgon är det ju vägningsdag på VV, men jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra!? Jag tror att jag skiter i att gå dit och väga mig, men jag har inte bestämt mig till 100% än - jag får se hur det känns efter jobbet imorgon. Jag BORDE ju gå dit, men vi får se...

3 kommentarer:

Helen sa...

Duktig du har varit idag.. hoppa över chipsen du..
jag tycker du ska gå å väga dig imorrn.. få det på papperet å sen kämpa vidare... kram kram

batgirl sa...

Jag tycker nog oxå att du ska gå och väga dig. Du kanske istället för att ha gått upp faktiskt gått ner istället. Om inte annat så gå dit för peppningens skull.
Vilken affär har du hittat allevo-poatisringar, och paprikachips? Det låter gott. Du får gärna berätta sedan hur dom var.
Ha´de bra!

Anonym sa...

Nä jag tycker nog du ska gå. intesäkert att snesteget ger minus :) Testa vet jag.

Kram och lycka till