tisdag 7 oktober 2008

Trillade dit förut...

Usch, vad jag känner mig misslyckad just nu! Allt gick jättebra fram tills klockan 13.00 idag, när vi lärde oss att skopa glass på jobbet... Vi ska börja sälja kulglass och varmkorv på jobbet på torsdag, och idag hade vi våran utbildning på hur man gör. När vi hade korvutbildningen var det ju inga problem, för jag äter ju inte korv, men sen skulle vi lära oss hur man skopar glass, och då fick alla göra varsitt rån med 3 kulor glass i, och då var det ju kört... Jag gjorde ett rån med polka, tiramisu och choklad... Ljuvligt! 
Hur som helst så var väl den glassen ungefär 6 points (1 dl 10%-ig glass är 2p och ett glassrån är 1p, och jag tror att det blev ungefär 2,5 dl glass totalt). Till frukost åt jag för 3,5 points, till lunch blev det nudlar och en grönsaksgryta för 6,5 p och sen åt jag lite mos som vi gjorde iordning på jobbet (2p). Hade jag stannat här så hade det blivit 18 points och allt hade varit bra, men sen fick jag ju världens ryck när jag kom hem och började rota runt i skåpen, och har ätit massor av choklad och grävt i Alvas överblivna godispåse från i lördags... Sen gjorde jag iordning ris och korvstroganoff (VV-vänlig), men jag har ju ändå överskridit pointsen med råge... 
Nu känner jag mig som en jävla LOOSER, och ska gå och lägga mig snart, för att glömma den här dagen! Och jag tänker INTE väga mig på torsdag heller, för jag vet ju att vågen kommer att visa på plus. Och det känns så jävla onödigt! Imorgon och på torsdag ska jag gå flera mil för att straffa mig själv... Nej, men ärligt talat så kommer jag försöka gå riktigt jävla långt för att sona mitt brott... 
Dessutom ska jag ju på personalfest på lördag också, så då blir det ju både god mat och alkohol, så jag måste försöka komma i form psykiskt innan dess... 
Faan, vad jag blir trött på mig själv! Jag hatar den här känslan av att känna mig värdelös! Och jag VET att man bara är människa, att alla kan göra misstag och att det är en ny dag imorgon, men det hjälper inte mig just nu...
Nu går jag och lägger mig med Alva! Godnatt allihopa! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hmm..ja men som du säger själv, man är ju inte emr än männsika.
Jag tycker ändå att du ska väga dig på torsdag, då kommer du in i det igen & blir mer peppad inför en vecka till.
Å vem vet, du kanske inte har gått upp! Det kan komma senare, men om du då tar tag i det & ger dig ut på promenader som dus kriver..så kan du slippa det=)

Kom igen!! Ta nya tag nu, du är ju så jäkla duktig på det här!!

Kram

Helen sa...

ah men precis så känner jag mig.. varför åt jag skorpor till mellis med barnen idag istället för ett äpple å chipsen igår å nu är supergodis sugen.. finns chips kvar sen igår.. blääää
va ska vi göra åt oss själva.. vart tog motivationen vägen som fanns förr.. suck.. vi får slå våra kloka huven ihop å komma på nåt bra sätt att SLUTA äta sånt onyttigt.. KRAM KRAM

Anonym sa...

Känner verkligen igen mig!! Det är tungt ibland... men det blir ju så här ibland!! Kämpa på, tjejen! KRAM