måndag 6 oktober 2008

Till Sara:

När jag började viktväkta hade jag tillgång till material som min mamma och min jobbarkompis hade samlat på sig under tidigare år, så därför kunde jag börja utan att gå på möten. Nu går jag på mötena däremot - dels för att få nytt uppdaterat material, och dels för det nya med DuoVal. Samtidigt känner jag större press på mig själv när jag väger mig på mötena varje vecka. En pointscalculator är nog det bästa man kan köpa om man ska gå efter viktväktar-metoden, för jag har använt min i stort sett varje dag. Sen är det ju bra med en Butiksguiden också. 
Känner du ingen som går på mötena som kan köpa grejerna åt dig när han/hon är där? 

För övrigt har jag klarat att hålla mig till pointsen hittills idag, men klockan är bara kvart i fem och jag har bara 3,5 points kvar och är jättehungrig! Räknar med att jag får äta 2o points idag, för jag gick nästan 9000 steg på jobbet. Det blir till att svepa några liter vatten ikväll och äta massor av frukt... 
Har ätit så urbota dumt idag: 2 frallor med Lätta och gurka och tomat, och 1 kokt ägg till frukost (8p!), middag för 4,5p, 1 tugga chokladmousse och 1 tugga hallonmousse (2p) och 2 dl lättyoghurt med 1 dl K-special och blåbär (2p).
Vi har precis öppnat ett bageri inne i våran butik, så imorse hade vi nybakade frallor till frukosten och till eftermiddagskaffet hade de ställt in 3 tårtor i personalrummet: en med chokladmousse, en med hallonmousse och en med päronkräm och chokladglasyr på. Jag tog ca 1 msk av vardera mousse-tårtan, och de var ljuvliga!

Nu ikväll ska jag på en kick-off som Oriflame håller i: de lanserar ett nytt "diet-pulver" och en ny förpackning med vitaminer som de ska börja sälja. Pulvret ska man ta innan maten, och sägs ta bort allt sötsug - låter nästan lite för bra för att vara sant, va? Jag ska verkligen inte köpa det, men mamma har sålt Oriflame-smink i typ 30 år så jag går mest dit för hennes skull. Brorsan och hans tjej ska dit också, och så bjuder de på kaffe och fralla, så det kan nog bli ganska mysigt. Tyvärr är det skitmycket bra på teven ikväll som jag missar, men det får man väl ta... Såg ni förresten Färjan förra måndagen? Helt underbart, säger jag bara!

Förut när jag kom hem från jobbet låg tidningen "iForm" på hallgolvet, så nu har jag äntligen en bra tidning att läsa ikväll när jag går och lägger mig - och du Heléne, snart kommer det nog en dvd till dig... :-)

1 kommentar:

Helen sa...

moussetårta.. gud så gott

jag skulle börja räkna idag å det gick bra fram till middan då jag inte har nån aning om vad den var värd.. så jag börjar imorrn då jag ska få låna en butiksguide som är nyare.. jag hade en miniräknare förr men hittar den inte.. vi har inget vv här så vägningar blir det hemma.. jag tänkte bara ha nåt att följa.. men tyvärr så slank det ner doritoschips nu ikväll. suck.. men gott var det..
så imorrn blir det nystart.. skulle bli idag men det sprack ju som sagt..
yes DVD.. hihi.. kram