tisdag 15 april 2008

YEEEEESSSSSS!!!

Har precis kommit hem efter att ha varit och hälsat på hos mamma en sväng och jag är så GLAD!!! Jag äger ju ingen våg själv utan brukar väga mig hemma hos mamma med jämna mellanrum, men nu har jag ju inte vägt mig på säkert 1 månad p g a att jag har fuskat så och mosat i mig chips, pizza och godis m m, så jag trodde ju att jag hade gått upp minst 4-5 kg sen sista gången jag vägde mig, men det visade sig idag att jag inte har gått upp ens ett kilo!!! Vågen visade 64,2 kg, så det är exakt 8 kg sedan jag startade i oktober (då vägde jag 72,2 kg). Visst, jag skulle ju ha gått ner åtskilligt många mer kilon om jag hade hållit mig till Viktväktarprogrammet hela tiden, men jag är sååå nöjd! Jag blev så himla taggad och motiverad nu, så nu är jag verkligen på hugget igen!!! Har precis knaprat i mig 2 morötter och kan inte ens tänka mig att äta en chokladbit igen (det kommer ändra sig, jag vet, men man får ju ta alla tillfällen i akt när man känner att man kan motstå godsakerna). Har 5 points kvar ikväll för att komma upp i mina 18, men jag är inte ett dugg sugen på någonting och absolut inte hungrig, så jag tror att jag nöjer mig med 13 points idag... Jag VET att man inte ska äta mindre points än vad som är rekommenderat och att kroppen då ställer in sig på svält, men det är inget jag tänker göra nåt åt idag. Jag ska bara gå och lägga mig och njuta av faktumet att jag inte har svullat på mig några extrakilon :-)
Snacka om att man blir prövad här hemma - just nu gör sambon iordning hamburgare med bröd och strips. Visst är det orättvist att vissa kan äta typ vad som helst utan att gå upp i vikt?! Däremot tror jag att mina blod- och levervärden är lite bättre än hans...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad glad jag blir för din skull.....=)
Bra jobbat. Hur mycket till ska du gå ner ?
Ha en bra dag.