onsdag 2 april 2008

Vad svåååårt det är...

Åh, jag är så godissugen hela tiden!!! Jag går och drömmer om flottiga bullar, pizza, chokladkakor, chips och allt annat onyttigt som man absolut inte ska äta, och jag håller på att bli tokig!!! Försöker stilla suget med frukt och vatten och lightläsk, men ingenting hjälper... Speciellt inte nu när jag är så omotiverad dessutom. Jag HATAR att gå runt och ha det här suget precis hela tiden och jag hatar att vara hungrig och förbjuda mig själv att äta! Det känns som att livet tappar sin mening när man hela tiden ska tänka på vad man äter och man inte får äta det man verkligen vill ha! Blä, vad det är fruktansvärt synd om mig just nu :-(
Jag är verkligen helt patetisk! Och när jag ser en rund kille eller tjej mosa i sig en Twix eller Daimstrut eller annat smaskigt, så blir jag nästan äcklad och tycker att "vad faan, skärp er!", men jag är ju precis likadan själv! Men det kanske i och för sig är därför det går så dåligt för en själv också, för när man inte kan hålla emot utan äter sånt som man vet är dåligt för en och gör en tjock, så får man ju så fruktansvärt dåligt samvete och äcklas nästan av sig själv för att man är så jävla svag... Hmm, vem har sagt att livet ska vara lätt att leva?!
Det här har jag i alla fall fått i mig idag:

FRUKOST:
1 polarkraft med lätt & lagom, 3 msk minikeso samt gurka och tomat, 1 dl miniyoggi och 1/2 dl cornflakes, kaffe och 1 kiwi (3,5p)
LUNCH: Felix grönsakssoppa, 1 banan, kaffe (5p)
MIDDAG: fullkornsspagetti och quornfärssås, rivna morötter (6p)
KVÄLL: 1 liter popcorn, Pepsi Max, 1 kiwi (2p)

SUMMA: 16,5 POINTS

2 kommentarer:

Cee sa...

Vet hur du känner dig men stå emot det klarar du... massor av pepp till dig hejja hejja ,,, kram Cee

Helen sa...

Här har du en som tänker precis likadant.. jag blir galen.. men vad gör man..bara att försöka stå emot... pepp å kram