lördag 12 april 2008

Dricka kebabsås...

Jag måste berätta en "rolig" sak som hände igår när hela familjen satt och åt pizza. Vi satt vid köksbordet allihopa och jag och M var inne i en diskussion om en grej som hade hänt på hans jobb och Alva satt bredvid och doppade sina pizzabitar i kebabsås som vi hade hällt ut på hennes tallrik, så vi tittade inte direkt åt hennes håll utan hon satt där och åt... Plötsligt när jag kastar ett öga åt hennes håll ser jag att hon har fått tag på hela burken med kebabsås och håller i den med båda händerna och har världens "sås-mustasch"... Hon har alltså druckit ur halva burken och sitter där med världens flin på läpparna!!! Både jag och M ropar NEEEEJJJ!!! och tar ifrån henne burken samtidigt som vi börjar gapskratta, och då blir Alva typ livrädd och börjar gråta... Stackars lilla bäbisen... Hon blev nog dock mätt på den feta såsen, för hon åt inte en bit till efter det...

Ja, som ni ser går det fortfarande åt helskotta med vikten, men nu är jag ju inställd på att jag inte viktväktar, så ångesten är som bortblåst... Nej, det är den ju såklart inte, men motivationen är totalt borta och jag mår skit över att jag har så dålig karaktär! Jag äter godis och skitmat varje dag, och trots att jag inte vill äta så dåligt och VET att jag mår så mycket bättre av VV-maten, så går det bara inte...
Jag har en jobbarkompis som har börjat viktväkta nu också, men trots att det borde underlätta för mig också, så förändrar det tyvärr ingenting - jag är lika omotiverad som förut!

Till Camilla som hade bakat apelsinchokladrutorna:
jag har inte bakat dem själv någon gång, så därför vet jag ingenting om receptet, men det borde väl absolut gå att byta ut suketterna mot vanligt strösocker. Vad tråkigt att de inte blev goda - de lät ju så himla smarriga!
Har du testat att baka något annat viktväktar-vänligt som blev bra? Dela gärna med dig av recepten i så fall... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Menar du från din sida eller bara allmänt? För det finns ju en hel del goda VV-recept.
Hoppas du har det bra.
//Camilla