torsdag 17 april 2008

9305 steg...

Ha, det blir ju bara bättre och bättre med stegen! Och maten går det också bra med - jag är uppe i 10 points nu, och klockan är snart halv sex. Till frukost idag åt jag 2 polarkraft extrem med mjukost, gurka och tomat, 1 dl miniyoggi och 1/2 dl cornflakes. Till lunch på jobbet åt jag pastaskruvar med quornfärssås och sallad, till mellanmål åt jag 1 apelsin och 1 kiwi och nu ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska äta. Jag är lite sugen på ris med nånting till, men det är ju så "dyrt" pointsmässigt. Ja, ja, det blir ris eller så blir det bara kvällssmörgås med yoghurt och flingor, och ev lite popcorn framför teven.

Idag köpte jag tidningen Topphälsa, så den tänkte jag läsa senare. Brukar köpa Må bra-tidningen, och ibland Hälsa, men idag såg jag Topphälsa och tänkte kolla om den är bra. Man blir ju så himla inspirerad, och även om jag sällan lagar nåt nytt så är det så kul med nya recept - jag måste verkligen bli bättre på att förnya mig lite vad gäller maten.

Nu ska jag gå och laga lite mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter bra ......du ska se att du klarar detta.....=)

Ha en bra dag.
Camilla

Nenny sa...

Topphälsa är bäst!!! =)

Trevlig helg!