lördag 19 april 2008

Idag har vi kalas!

Oj, idag kommer man sättas på prov, för vi ska ha födelsedagskalas med allt vad det innebär med prinsesstårta, bullar, kakor och annat gott.
Pappa fyller 55 år idag och i och med att Alva fyller 2 år på fredag så slår vi ihop deras födelsedagar och firar här hemma hos oss. Och inte nog med det - på fredag blir det kalas igen, dels för mamma och släkten på hennes sida samt Alvas kompisar...
Men som det känns nu så kommer det att gå bra! Jag har aldrig varit någon tårtfantast, utan faller väl snarare för choklad och god mat! Jag har förberett mig genom att köpa några VV-kex (ganska torra och smaklösa, men det är ju trevligare att äta några såna än ett äpple när man sitter vid bordet).
Ska snart åka iväg och köpa några papperstallrikar och plastkaffemuggar, för i och med att vi inte riktigt har kommit iordning efter flytten och jag har kvar porslin i min gamla lägenhet, så tror jag att vi har 5 eller 6 porslinsmuggar och 3 assietter - och vi blir 11 personer idag...

Är det någon mer än jag som har funderat på att göra en sån där Detox-kur jag skrev om i ett tidigare inlägg? Jag har en tjej på jobbet nu som också är sugen på att hänga på, så jag återkommer om när vi ska starta, så kanske det är någon mer som hänger på tåget!?
I nya numret av Topphälsa kunde man läsa om en tjej som hette Christina som skulle detoxa i några veckor, och hennes program kan man följa i en blogg på Topphälsas hemsida. Jag länkar till adressen om nån är nyfiken: http://www.topphalsa.se/maten/artiklar/2008/detox-bloggen/index.xml

Nej, nu är det dags att hoppa in i duschen och sen börja förbereda lite för kalaset. Hoppas jag hinner sova lite innan de kommer, för i natt blev det inte många timmars sömn. Alva har blivit jätteförkyld och vaknade var och varannan minut och snörvlade och grät och var varm och kunde inte sova, så jag höll på att bli tokig till slut. M gick ut och la sig på soffan, så han har ju fått sova i alla fall, så idag är det han som får ta marktjänsten...

1 kommentar:

Helen sa...

halloj.. jag följer ingen direkt diet.. jag tänkte räkna points men har inte ork med det utan försöker undvika småätandet, godis, läsk utemat osv. alltså en nyttigare livsstil men ändå äta vanlig mat. Jag försöker motionera mycket. det är väl min väg att tappa min kg.. vill ner ca 6 kg till iallafall.. då är jag nere på 60.. idealvikt är väl runt 55 eller nåt men det kan jag aldrig hålla så jag tänker gå ner så jag är nöjd själv.. om man nu kan bli det.. vi får väl se.. lycka till med kalasandet idag å jag tror du fixar det alltså att hålla dig borta från för mycket gott. kram