onsdag 16 april 2008

Smaklösa skorpor...

Jag har en jobbarkompis som också viktväktar och hon sa att hon alltid hade med sig skorpor i väskan ifall hon blev sugen på nåt, så idag köpte jag en påse osötade fullkornsskorpor och tog med mig 2 stycken när jag skulle hem till mamma och fika. Alltså, det var de torraste och mest smaklösa skorpor jag har ätit i hela mitt liv! Och de kostade 1,5 points också - helt meningslöst att slösa ut så mycket på ingenting... Jag äter hellre 5 smörgåsrån för 1 points, om jag måste välja...

Idag åt jag 2 rågform med mjukost, gurka och tomat till frukost, samt 1 dl miniyoggi och 1/2 dl cornflakes och kaffe. Till lunch åt jag fullkornsspagetti, 1 quornfilé, bearnaisesås och grönsallad (5,5p). När jag kom hem från jobbet käkade jag 2 polarkraft extrem med mjukost, minikeso, gurka och tomat, samt påskmust light. Hos mamma åt jag 2 fullkornsskorpor, 1 clementin och 5 vindruvor (2p).
Nu är klockan 20.00 och jag har 3 points kvar - får nog bli lite yoghurt och flingor.

Nu måste jag byta bajsblöja på Alva, hejdå så länge!

Inga kommentarer: