måndag 21 april 2008

Kanelmuffins

Det här receptet hittade jag på Mysmormors blogg, och det lät så gott att jag tänkte dela med mig av det. Varje muffins innehåller bara 1 points!!!

16 stycken

1 1/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3/4 dl strösocker
1/2 tsk salt
1 ägg
1 1/2 msk mjölk
1 tsk majsolja


garnering:
2 tsk strösocker
1/2 tsk mald kanel

Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker, strösocker och salt i en skål.
Tillsätt ägget, mjölk och olja och blanda till en jämn smet.

Ställ ut muffinsformar på en plåt.
Fyll dem till tre fjärdedelar med smeten.

Grädda i ugnen på 175 grader, tills muffinsen är pösiga och fått fin färg (ca 10 min).

Blanda socker och kanel.
Strö över de varma muffinsen.
Låt dem kallna på galler.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett tips i all välmening, jag halkade in på din webbsida och känner igen mig själv delvis.
Men man kan förändra det.
Det viktigaste är att INTE baka, INTE köpa hem after-eight, INTE ha sånt som drar igång svullar-beteendet. Man kan bjuda på så mycket annat, fruktsallad, smoothies eller en enkel ostmacka. Allt behöver inte kretsa runt fikabröd.
Peppa dig full av goda tankar via böcker, webb och tidningar och handla precis efter det. Lägg inte hinder för dig själv genom att ha hemma en massa skit. Köper du en chokladkaka så är det ju ett medvetet beteende och du vet att du kommer att äta den idag, imorgon eller nästa vecka. Så köp INTE!!!!
http://ma-bra.blogspot.com