tisdag 15 april 2008

Ledig idag :-)

Idag är jag ledig och det är skööönt!!! Synd bara att det är grått och regnigt ute, men det blir nog ändå att jag tar med mig Alva i vagnen och går ner till stan en sväng sen. Jag ska ev träffa en jobbarkompis för en fika, och det skulle vara så himla kul om vi fick till det den här gången, för vi planerar och bestämmer mest hela tiden och sen blir det ändå aldrig av... Ska nog hinna med en sväng ner till mamma sen också, så att Alva får mysa med sin mormor lite - hon älskar att vara där!

Imorse åt jag min efterlängtade avokadomacka, men det var inte så gott som jag hade föreställt mig. Jag tog 1 osötad Rågform, bredde på 1 msk mjukost, mosade 1/2 avokado med salt och svartpeppar och la på mackan och toppade med några körsbärstomater. Till det åt jag 1 dl miniyoggi och 1/2 dl cornflakes, och kaffe. Sammanlagt 4,5 points.
Till middag tror jag att det får bli ris, vegetarisk grillfilé, bearnaisesås gjord på vatten eller minimjölk samt en grönsallad. Mums!

Imorgon kväll ska jag hem till mamma en sväng för hon säljer Oriflame och ska ha visning, och då gäller det verkligen att stålsätta sig för hon ska bjuda på sin underbara chokladkaka. Alltså, jag vill inte läska alla er därute som liksom jag försöker gå ner i vikt, men den chokladkakan är magisk!!! Den är så saftig och nästan smälter i munnen... Jag lovar att ni aldrig har ätit någon godare chokladkaka!!! Om det är någon som vill ha receptet får ni säga till, men jag kan garantera att den INTE är viktväktarvänlig...

Just idag känns det som att jag har fått motivationen tillbaka! Jag känner mig hur laddad som helst och är inte ett dugg sugen på nåt onyttigt - det är så här jag önskar att det skulle kännas jämt!
Jag tänker lite som så att det är ca 10 veckor kvar till midsommar, och om man klarar av att gå ner 1 kg i veckan (vilket borde vara fullt rimligt, även utan att svälta sig med shakers och bars), så kan man ju faktiskt gå ner 10 kg innan midsommarafton!!! Det är ju riktigt mycket! Och även om man inte går ner alla 10 kg, så är ju 7-8 kg helt okej också, och det måste ju motsvara i alla fall en storlek nedåt, eller hur? Min kropp är så himla konstig (eller också är det kläderna), men på vissa tröjor kan jag ha stl 36 och på vissa måste jag ha typ 40/42. Tänk om alla klädföretag gick efter samma mall så att man alltid visste vad man skulle köpa för storlek. Jag skulle ju aldrig våga beställa nåt från nätet utan att prova det först...

Inga kommentarer: