tisdag 19 februari 2013

Duktiga jag

Eftersom jag är så himla duktig och kämpar vidare med att försöka gå ner i vikt trots ständiga misslyckanden, så tyckte jag att jag var värd de här två godbitarna från Kicks ;-)

Dessutom så fick jag ju ingen Alla Hjärtans Dag-present av M i torsdags heller, så det här var lite som en tröst också...
(M kan vara jättegullig och romantisk, men tyvärr inte på beställning... Han vill inte köpa något fint till mig bara för att han måste en viss dag, utan han vill att det ska kännas "rätt" för honom! Jag förklarade att jag hade nöjt mig med en bukett tulpaner och en chokladkaka från Ica, men när han ville kompensera det med en present i lördags så sa jag att jag inte ville ha någon - tycker ni att jag är löjlig?)...

För mig så är det viktigt att uppmärksammas på rätt dag; jag skulle t ex inte vilja ha min födelsedagspresent dagen efter för att personen i fråga inte har hunnit köpa nåt... Om han/hon har prioriterat bort mig på MIN dag så kvittar det med presenter!

Nu när jag läser igenom vad jag har skrivit så låter det kanske lite hårt, men det är faktiskt så jag resonerar! Och jag gör likadant mot dem jag bryr mig om - jag skulle ju aldrig säga till Alva -"Vi firar din födelsedag imorgon istället, för jag har glömt att köpa en tårta"... Snacka om att inte känna sig uppskattad :-(

Och vad gäller presenter/uppvaktning på Alla Hjärtans Dag så tror jag faktiskt att de flesta vill ha lite extra uppmärksamhet just den dagen, speciellt om man är i ett förhållande... Det kändes ju sådär lite halvkul att se alla bilder på blommor, godis och smycken på Facebook, bloggar och Instagram, och så fick man inget själv :-(
Eller jo, jag fick ju faktiskt presenter av både Alva, brorsan och Camilla, men inget av min sambo sedan snart 13 år tillbaka... Bitter!?! Jag!?!

Nåja, nu är det dags att gå ner och lägga sig!
Ungarna däckade fort efter timmarna på badhuset, och jag känner mig också riktigt seg...

Inga kommentarer: