söndag 3 februari 2013

Älskade farmor

Min underbara lilla farmor börjar bli gammal nu... Dessutom så har hon ont av ett varigt sår på benet och har varit trött och orkeslös de senaste veckorna :-(
Tidigare idag så åkte jag hem till henne och köpte med mig lite lättlagad mat, saftsoppa och jordgubbskräm, och lagade dessutom till hennes favoritmat: stekt rödspätta med kokt potatis och skirat smör!
Hon åt en jätteportion :-)

Efter maten så diskade jag och plockade undan, och sen passade jag även på att dammsuga hela lägenheten samt skura rent toan och handfatet i badrummet.
Och klippte hennes hår!

Det kändes jätteskönt att få åka dit och prata och rå om henne lite - jag älskar verkligen min farmor!

Nu ska jag och min kolhydratuppsvällda mage gå och lägga oss!
Tre dagar med socker och skräpmat sätter sina spår, och jag mår inte alls bra! Varken av att ha ätit fel, eller psykiskt...
Det har varit en riktig skithelg, så nu kan det ju bara bli bättre ;-)

Inga kommentarer: