måndag 4 februari 2013

Återställa ordningen

Då ska vi försöka att återställa ordningen efter helgens dekadens; två kokta ägg med majonäs samt ett fröknäcke med rökt skinka...

Imorse så övervägde jag att gå med i Viktväktarna igen, men det räckte med att gå ut på deras hemsida för att jag skulle logga ut direkt och konstatera att jag aldrig skulle klara av att gå tillbaka dit en gång till... Jag gillar ju som sagt tanken på att man inte behöver neka sig själv någonting utan att man får äta allt, men det där eviga räknandet och vägandet driver en ju till vansinne! Och den ständiga hungern! Och paniken över att pointsen är slut fast man inte är mätt!

Som jag har sagt förut så saknar jag frukten mest!

Men vet ni vad jag har läst? När man äter kolhydrater så förvandlas de till socker i kroppen och höjer blodsockret, och när blodsockret höjs så börjar bukspottkörteln att producera mera insulin för att hålla nere blodsockernivån, och insulinet är fettbildande... Typ...
Det spelar alltså ingen roll om man äter kolhydrater i form av pommes frites eller "nyttig" frukt, för insulinpåslaget sätts igång oavsett...

Jag har tolkat att det är så här det fungerar, men don't shoot me if I'm wrong!

1 kommentar:

Anette sa...

Om du bara kan hålla ut några veckor utan nått av det du inte ska äta så kommer suget försvinna..
Har en kompis som kört lchf länge och hon har inget sug alls..Så har du bara orken och motivationen Åse så kommer du klara det..Just lilla gumman tror jag det värsta sitter i tanken på dig

Kram Faster Anette :)

Och du jag vet det är lätt för mig att säga nu:)