tisdag 1 juni 2010

Tjoho!!!

Igår fick Alva en ny kamera av M och mig - en Olympus tough 3000...
Stöttålig, vattentät, 12 megapixel kamera, HD-film m m... Kostade
"bara" 2 000 kronor (!)
Nu kanske ni tycker att vi inte är riktigt kloka i huvudet som köper
en så dyr kamera till en 4-åring, men faktum är att det känns helt
rätt! Tidigare har hon alltid velat ha min kamera och tagit massor av
egna kort, och vi resonerar som så att det ju är jättebra om hon kan
utveckla ett intresse för en hobby redan nu. Jag menar, fotografering
kanske kommer att bli hennes grej! Och om det inte blir det, så har
hon ju ändå haft väldigt kul under tiden och dokumenterat sin egen
vardag på ett roligt sätt. Och den här kameran kan vi ju ta med till
stranden i sommar (och t o m ut i sjön om vi vill) och vi behöver
inte gå som på nålar och vara livrädda för att hon ska tappa den...
Igår åkte vi upp till berget Billingen, och medan jag traskade
halvmilen så tog M och Alva lite kort vid vattnet där. Mysigt!

Idag vet jag inte riktigt vad som står på agendan... Jag funderar på
att ev gå fram till stan och köpa den där träningsdressen som jag
har pratat om. Sen funderar jag även på att åka iväg till Mariestad
en sväng, för jag har en parfym här som är farmors. Och gå till
Maxi och lämna pengar i ett kuvert till en kund som jag är skyldig
(har beställt en grej). Och kanske åka upp till KSS en sväng och
hälsa på "farsan". Och tvätta borde jag verkligen göra...
Hmm, det slutar väl med att man inte gör någonting istället!
Jag återkommer...

Inga kommentarer: