onsdag 16 juni 2010

Slutlekt för idag?

Jag slutade jobbet kl 17.15 idag - nu är klockan snart sex, och vi är
fortfarande kvar på dagis... Alla fröknar och barn har gått hem, men
Alva leker vidare som om inget har hänt!
I och för sig så gör det mig ingenting! Vad är alternativet? Jo,
att gå hem och diska och laga mat...och det kan ju kvitta! Då sitter
jag hellre kvar här i solen medan Alva gungar och leker i sandlådan.

Vilken underbar dag det har varit idag! Jag har ju visserligen varit
"inlåst" mellan kl 10-17.15, men har suttit ute på mina raster och
det har ju varit sååå varmt och skönt!!!

Tyvärr har jag känt mig lite halvkrasslig idag, och det har ju
förtagit en del av njutningen; huvudvärk, illamående och yrsel, men
det beror säkert antingen på att jag satt för länge i solen igår
eller på att jag ska ha min mens till helgen.
Skit!!!
Får vila ut mig imorgon bitti i alla fall; börjar inte jobba förrän
kl 12.30 - nice...
Nu ska jag bygga sandkakor med prinsessan. Bye bye!!!

Inga kommentarer: