söndag 13 juni 2010

Skiten tar aldrig slut...


Förut ringde "farsan" och berättade att min "farmor" hade fått en stroke och ligger på akuten... Den ena olyckan efter den andra... ska det aldrig ta slut?
Som tur var så verkade det se hyfsat stabilt ut, men ändå...
Frågan är om man kommer att klara av att hälsa på henne medan hon ligger på stroke-avdelningen? Shit, tänk om hon ligger i samma rum där mamma gick bort!?!

Annars har den här dagen varit jättebra!
Den började med att M sprang bort till affären och köpte nybakat bröd till frukost, och sen flöt dagen bara på...
Vi sparkade lite boll med Alva här utanför huset, åkte runt och kikade i affärer och köpte lite nya kläder (till Alva och M; jag hittade inget såklart) och sen käkade vi thai-mat.

Just nu är jag barnvakt, och Alva och hennes kompis Lycka springer runt här och leker.

Det har ju inte gått sådär överdrivet bra för mig och min GI-kost i veckan, men jag deppar inte över det... Huvudsaken är ju att försöka ge faan i sockret under veckorna, så kan man ju unna sig lite gott till helgen.
Imorgon väntar jobb och dagis igen, så vi hörs imorgon kväll!

Inga kommentarer: