tisdag 8 juni 2010

God natt!

Både Alva och hennes PetShop's (heter de så?) sover, och snart är
det dags för mig att släcka lampan också; jag jobbar mellan kl
10-15.30 imorgon.
Fick nyss ett sms av Camilla som undrade om vi skulle ta en
kvällspromenad imorgon vid 20.30-tiden, och det kan jag verkligen
behöva efter mitt svullande idag... Hmm, men trots detta så har jag
inget dåligt samvete - jag BEHÖVDE verkligen glassen, lakritsen och
ostbågarna ;-)

Ligger här i sängen och funderar lite över mitt jobb... Faan, vad
otacksamt det är att jobba på min arbetsplats egentligen! Jag menar,
jag har varit anställd sedan augusti -04 och har fortfarande bara 29
timmar i veckan i arbetstid... Och trots att jag är fastfood-ansvarig
OCH miljöansvarig OCH allergiansvarig OCH marknadsansvarig, så har
jag inte ett öre i ansvarstillägg utan får bara betalt för den
tiden jag jobbar extra på varje uppdrag...
Lägg till att vi till 90% av tiden är underbemannade vad gäller
personal och ständigt har ögonen på oss i form av
övervakningskameror och interna kontroller, så kan man ju fråga sig
vad det är som gör att man stannar kvar?!?
Trots allt så trivs jag faktiskt väldigt bra, och det beror till
största delen på mina fantastiska arbetskamrater, men även på
kunderna och det höga arbetstempot (jag älskar när det är fart och
fläkt)...

Sådär, det var skönt att få ur sig lite bitterhet - nu ska jag
sova...
Godnatt!

Inga kommentarer: