söndag 6 juni 2010

Chokladoman...


Egentligen är jag faktiskt ingen godisgris, men OM jag ska äta sötsaker så är det helt klart choklad som gäller för min del... Idag hittade jag den här godbiten i våran chokladhylla på Maxi och naiv som jag är så "unnade" jag mig den tack vare att kakaohalten var 70%, och det är ju helt okej enligt GI... eller?!
Hmm, jag lärde mig ingen läxa från igår utan har ätit ganska dåligt idag också...

Till frukost åt jag ett osötat solrosrågbröd med kokt ägg och kaviar, till lunch åt jag fläskytterfilen i gräddsås och bulgursalladen från häromdagen, till mellanmål åt jag några rutor mörk choklad, en grillad korv utan bröd och ett päron, till kvällsmat blev det 2 fullkornstortilla med sallad, gurka, tomat, majs, avokado, coleslaw och halloumiost, och precis nyss framför datorn slank det ner 3 mörka chokladbitar med jordgubbsfyllning...

Illa illa, liiiite för mycket choklad idag!!!

Usch, det känns i hela kroppen att man har jobbat helg och jag är jättetrött!
Ikväll kommer jag definitivt att gå och lägga mig tidigt.
Vi hörs igen imorgon...

Inga kommentarer: