lördag 12 juni 2010

GRATTIS MIA 50 ÅR!!!

Egentligen fyller min moster inte år förrän på måndag, men vi har
firat henne idag.
Hon bjöd på en kall buffé bestående av potatissallad, lax,
fläskfilé, kyckling/kalkon (?), nåt rött tunnskivat kött,
grönsallad, melon, ananas, kiwi, vindruvor, sparris, tomat, baguetter
med smör och ost samt läsk alternativt vitt eller rött vin.
Och till kaffet hade hon bakat en ljuvlig marängtårta med jordgubbar
och grädde...

Av mig, M, Alva, "farsan", brorsan och hans tjej samt min yngsta bror
fick hon den fina limegröna korgen nedan, och den hade vi proppat full
med rödvin, mörk choklad med jordgubbsfyllning, ett vitt och ett
limegrönt blockljus, cd-skivan "Sveriges bästa dansband", en ananas,
ett presentkort på manikyr på Kicks och ett presentkort på
fotbehandling på Billingehus spa.
Plus att hon fick en jättestor bukett med rosor i blandade färger.
Hon blev jätteglad över presenten!!!

Just nu sitter jag här hemma och slappar på hög nivå med M och
Alva... Jag bloggar, M surfar runt på datorn och tittar på teven
samtidigt och Alva bygger med sitt nya lego.
Vi försöker minska ner på onyttigheter här hemma, så de tre
senaste lördagarna har hon valt en leksak istället för
lördagsgodis; idag blev det en ask med lego, en målarbok och
tuschpennor.

Inga kommentarer: